sobota 16. září 2017

Veletrh Sběratel obrazem

Letošní Sběratel přinesl maximafilatelistům řadu tradičních poštovních razítek - ke Dni OSN, k Postcrossingu,

ze sbírky Martina Hlavatého

ale i razítka s novým motivem - k sedmdesátinám Arnolda Schwarzeneggera, k filatelistické výstavě Praga Piccola, či razítko připravené k příležitosti 20. výročí pořádání veletrhu. 

ze sbírky Martina Hlavatého

Variant maxikaret a pamětních pohlednic s veletržními razítky tak mohl vzniknout bezpočet.
Mě však zaujalo razítko jedno, a to poštovní razítko k výstavě Praga Piccola s historickým autíčkem. Léta jsem čekal na příležitost, jak vytvořím maxikarty k historickým světovým i českým autům s analogickým razítkem s autoveteránem. Od vydání první série aut ve výtvarném podání skvělého Václava Zapadlíka, uplynulo už více než pět let. Tehdy Česká pošta vydala známkovou emisi "Světová auta", 5 zahraničních a jednoho českého veterána na samolepicích poštovních známkách... 





O rok později to již byla auta česká. Emise Česká auta I představila modely Škoda 645 a Škoda 860.




Protože jsem k motivu razítka hledal analogii ve známkách, do dalších emisí Česká auta II a III jsem se již nepouštěl. Vybral jsem jiné autíčko z poslední doby, osobní automobil Z4 Zbrojovka Brno z emise Historické dopravní prostředky.


Za pomoci kolegů Zbyška Veselého a Mirka Hanouska tak konečně vznikla pěkná sada pohlednic s autoveterány. Kluci, díky!
Jak jsem již psal výše, míře fantazie se v našem oboru, meze nekladou. Se všemi razítky, zejména pak s "autorazítkem" mohlo vzniknout nepřeberné množství variant. K tomu nám nahrával i fakt, že byly pohlednice s autoveterány na veletrhu stále k dispozici.
PK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...