úterý 7. února 2017

Železnice - maďarské maxikarty k 50. výročí provozu lokomotiv M62

Kolega Martin Rezek mi nedávno zaslal na ukázku maxikarty, které realizoval v Maďarsku. Nestává se často, že by naši sběratelé vytvářeli maxikarty se známkami vydanými v sousedních státech. Výjimkou je samozřejmě Slovensko, kam si tu a tam můžeme bez větších problémů zajet a realizovat maxikarty dle fantazie... Přesto nebo právě proto uveřejňuji jeho příspěvek, abych jeho prostřednictvím sběratelům ukázal, že i s cizinou lze vykomunikovat pěkné výtvory. Příspěvek uveřejňuji tak, jak mi jej Martin Rezek zaslal.



Posílám Vám pro zajímavost a pro možné uveřejnění na Vašem blogu, scany CM, které jsem vytvořil v uplynulém roce. Patřím mezi příznivce cartés maximum, baví mě jejich tvorba, ale rozhodně se nemohu měřit s tvůrci typu pana Hlavatého, který takřka ke každé známce vytváří pěknou CM. Nedovolí mi to čas, snad kvůli práci, v posledním roce i rozrostlé rodině, možná i z důvodu dalších koníčků. Přesto tu a tam nějakou analogickou dopisnici vytvořím...




K mým oblíbeným tématům patří technika, jmenovitě dopravní, a to především železniční a letecká. CM, jejichž scany Vám zasílám, jsou vytvořeny ze známek vydaných maďarskou poštou 16. dubna 2015 u příležitosti 50 let provozu dieselelektrických těžkých šestinápravových lokomotiv M62, které se u nás - jako řada T679.1 s přezdívkou Sergej - staly nejpočetnějšími lokomotivami ČSD a dle mého nepotřebují bližšího představování.



Pohlednice pak jsou od maďarského vydavatele, jehož stránky lze najít pod odkazem: http://www.topcardkiado.hu/kepeslap.php?nyelv=qen Pěkné je, že nabízí i pohlednice našich lokomotiv a různých obrázků úzkorozchodek na Slovensku i jinde. Těžiště jeho tvorby se pochopitelně nachází ve fotografiích domácí, tedy maďarské železnice. Pro nalepení známky a umístění poštovního razítka (= vytvoření CM) jsem z široké palety fotek M62 zvolil takové, které krom lokomotivy samotné nabízí dostatek okolní krajiny pro nalepení známky a otisk razítka.



Poštovní razítko je tematicky i časově úzce spojeno s vydáním známky. Je použito na příslušné FDC (https://www.posta.hu/stamps/stamps/new_stamps/the-first-m62-locomotive-entered-service-in-hungary-50-years-ago), ale k dispozici i pro otisk coby příležitostné. Mně se po předlouhých přípravách, kdy jsem postupoval po malých krůčcích, kdy jen to šlo, podařilo do Budapešti vypravit balíkovou zásilku s rozpracovanými CM a průvodním dopisem zhruba loni na přelomu jara a léta, přičemž pracovníci maďarské pošty mé prosby vyslyšeli a za několik týdnů jsem obdržel svoji zásilku nyní již kompletních cartés maximum. Celý podnik se vydařil a tuto nepřímou spolupráci s maďarskou poštou hodnotím velice dobře. Tolik tedy k CM s maďarským sergejem.
Martin Rezek

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...