sobota 9. dubna 2016

Maxikarta Petřínská rozhledna a lanovka s hradním razítkem

Hezkou ukázku varianty analogické pohlednice k Petřínské rozhledně mi zaslal Martin Hlavatý. K ní mi napsal: "Ahoj Pavle. Dal jsem na Tvé doporučení a udělal ještě rozhlednu s hradním razítkem..."

maxikartu vytvořil Martin Hlavatý

Jsem rád, že si vzal Martin moji dobře míněnou radu k srdci. V porovnání s maxikartami s denním razítkem z hlavní pošty tato maxikarta vyniká. Vhodně zvolený pohled Petřínské rozhledny s Hradčany v pozadí navíc umocňuje pocit dokonalé analogie, byť v razítku rozhledna schází. Potvrzuje to fakt, že hradní razítko má smysl ke známce použít. Je reprezentativní a pomineme-li pošty v okolí s obyčejnými denními razítky, je hradní pošta s tímto razítkem nejblíže prezentované památce. Více o historii Petřínské rozhledny najdete na stránkách http://www.petrinska-rozhledna.cz/historie.php
Níže vystavuji i druhou pohlednici, kterou mi Martin zaslal. Pohlednice zobrazuje lanovku na Petřín, která, stejně jako Petřínská rozhledna, slaví 125. výročí. Byť se nejedná o analogii se známkou (ústřední motiv známky na pohlednici chybí), ale pouze s kuponem, je hezkou dokumentační ukázkou.


vytvořil Martin Hlavatý

Lanovka na Petřín je od 8. dubna po měsících oprav opět v provozu. Důvodem její výluky byla rekonstrukce trati, stanic i vozů. Lanovka vozí cestující od roku 1891. Její dráha měří 510 metrů. Na dráze platí všechny jízdenky MHD. Nyní je cestujícím k dispozici každý den v desetiminutových intervalech od 9 do 23.30 hodin.
Martinovi díky za pěkné ukázky.
PK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...