čtvrtek 10. září 2015

Analogická? pohlednice William Shakespeare

Při letošním ročníku veletrhu Sběratel jsem se setkával se sběrateli, kteří na stánku vatikánské pošty vytvářeli památeční suvenýry ke známce William Shakespeare, podobající se analogickým pohlednicím.


pěkný suvenýr k vydané známce, kterou výtvarně navrhla Marina Richterová
zdroj: expo-net.blogspot.cz

Jak jsem již zmiňoval výše, jde o suvenýr - pamětní pohlednici s vylepenou známkou a razítkem, které záměrně neznehodnocuje poštovní známku.
Protože má však razítko všechny atributy poštovního razítka, pátral jsem dál na internetu, abych získal nějaké informace. Zanedlouho jsem narazil na dvě vatikánské analogické pohlednice, opatřené v roce 2014 tímto razítkem. První z nich je stejná s výtvarným návrhem známky.


Druhá maxikarta je vytvořena z dobové pohlednice s kresleným portrétem Williama Shakespeara. Maxikarty se nabízely na zahraniční aukci a v soukromém zahraničním e-shopu.


Na webu Vaccarinews, v článku k vydání poštovní známky s W. Shakespearem, je uvedena informace, že jde o poštovní razítko používané ke dni vydání známky...
http://www.vaccarinews.it/index.php?_id=17553

PK

1 komentář:

  1. Vzkaz? Spíše můj názor. Vatikánská pošta razítkovala možná pravým poštovním
    razítkem analogické dopisnice na pražském veletrhu Sběratel 2015. Proč ne?
    Je to sympatické, byl o to zájem umocněný osobní přítomností a
    autogramiádou výtvarnice Mariny Richterové.
    Proč jsem si nenechal dát razítko přes známku: I kdyby to nebyl kašet a
    bylo to originální razítko nebylo by to správné. Důvodem je, že jsem si
    nechal podepsat privátní pohlednici, kterou si k tomuto účelu nechala
    vyrobit a věnovala mi autorka Marina Richterová. Jenomže datum tisku
    pohlednice byl někdy koncem srpna anebo možná i v září 2015. Jak by potom
    na CM mohlo být razítko z roku 2014?
    Vznikl opravdu pěkný a graficky zdařilý výtvor, kterému sběratelé CM dali
    pověstnou rozinku. Ovšem prakticky jde o chybu, která by neměla být
    zařazena v soutěžním exponátu.
    Vše je ale o osobním přístupu a radosti z osobní záliby, která umožňuje
    nepřeberné množství produktů snad nejrychleji se rozvíjejícího se
    filatelistického oboru - sběratelů analogických dopisnic.
    Přeji všem nápady a šťastné úlovky. Velmi rád sleduji Vaše výsledky na webu
    cartesmaximum Pavla Kancnýře :)
    B. J.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...