úterý 19. srpna 2014

Prázdninové cesty s turistou

Jak již název naznačuje, vše se bude točit kolem turistických maxikaret. Letos jsem se znovu podíval do Beskyd. Situace však příliš nepřála častému a dlouhému cestování. I tak se mi podařilo pár pěkných maxikaret udělat. První, co jsem měl v plánu, byla návštěva Archeoparku v Chotěbuzi. Počítal jsem, že bych spojil příjemné s užitečným, když jsme dostali na starost další dva prcky, kteří mají rádi dobrodružné výpravy. O cestě tedy bylo rázem rozhodnuto. Jaké ale nastalo zklamání, když jsme na místě zjistili, že je park uzavřený z důvodů práce archeologů. Rázem se naše plány rozplynuly. Já přišel o možnost mít turistu s pěkným razítkem poštovny a kašetem, děti přišly o zážitky. Naštěstí v nedalekém Rybím domě nabízeli možnost vylovit si pstruhy z místní řeky, a tak jsme zde strávili několik dalších hodin. Na ulovených pstruzích jsme si hned druhý den pěkně pochutnali. Příští den jsme podnikli pohodový výlet do Javorníků na pomezí Moravy a Slovenska. Při cestě po jejich hřebeni jsme nezapomněli navštívit hotel Portáš.



Budova hotelu byla postavena v roce 1932 přímo pod vrcholem Stolečný, kde měli podle legend své stanoviště valašští strážci hranic "Portáši". Hotel leží v nadmořské výšce 960 metrů. Za pěkného počasí je odtud nádherný výhled na panorama Moravskoslezských Beskyd (od Radhoště přes Pustevny až k Lysé hoře), případně na druhou stranu hraničního hřebene na slovenskou Kysuci a Malou Fatru. V hotelu je umístěna poštovna, která odbavuje obyčejná psaní, podaná od návštěvníků. Vedle recepce je pro zásilky zřízena poštovní schránka v podobě dokonalé miniatury hotelu. 



Odeslané pohlednice jsou opatřeny denním razítkem poštovny s námětem hotelu, umístěným v dolním okruží. Mimochodem, vaří zde jednu z nejlepších kyselic, co jsem v Beskydech jedl.
Při letošní návštěvě Beskyd jsem také plánoval výlet do Opavy. I když mi to dalo dlouhé přemlouvání (Opava je trochu z ruky), zadařilo se a myslím, že nikdo nakonec nelitoval. Za stěžejní místo návštěvy jsem pro všechny vybral Opavské muzeum. Moderně vybudované expozice nadchly celou rodinu a splnily očekávání. Uf.



Já jsem tuto návštěvu musel oželet, protože jsem zatím venku hlídal naší stafbuličku. Musím říct, že jezdit se psem na výlet do většího města, není zrovna ideální. To ale neplatí o Opavě, která je prodchnuta hned několika, na sebe navazujícími, krásnými parky. Vůbec nevnímáte, že jste ve městě. Je zde pěkné vyžití pro všechny generace. Na jednom konci parku stojí budova muzea, na druhém konci najdete v shopping centru moderní poštu. Ideální stav. A to jsem se ještě nezmínil o tom, že někde uprostřed parku stojí Restaurace U Tiskárny. Zde se opravdu výborně najíte za velmi dobrou cenu. Doporučuji.


turistická maxikarta z Opavy,
kašet zobrazuje logo Opavy, které vychází ze dvou pramenů
- historického (pověst o vzniku města Opava - "Hádání o páva")
- současného (slovní hříčka vycházející z názvu města Opava O...PAV...A

Poslední den v Beskydech si tradičně necháváme na návštěvu Dřevěného městečka v Rožnově p. Radhoštěm. Letos, stejně jako loni, se zde konaly Dny řemesel a setkání kovářů. Maxikartu jsem původně ani neplánoval, protože již mám jednu z loňska. Nakonec jsem však na infu u pokladen narazil na pěkné kašetové razítko, a to rozhodlo o další variantě ...



Přátelé, máte-li nějaké prázdninové úlovky s příběhem, pochlubte se s nimi. Věřím, že nebudu jediný, kdo si je rád přečte.
PK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...