úterý 15. dubna 2014

Velikonoční Kraslice

Letošní pouť do Kraslic jsem naplánoval na pátek 11. dubna, kam jsem nakonec dorazil podle plánu v ranních hodinách. Do Kraslic jezdním několik let a tak již dobře vím, co se bude na poště v předvelikonočním shonu dít.


pošta v Kraslicích

Stovky dopisů a pohlednic čeká, až je místní pracovnice opatří krásným příležitostným razítkem.  A ani tentokrát tomu není jinak. Přijel jsem právě včas, protože razítko zanedlouho putovalo na místní výstavu, o níž se ještě krátce zmíním. Nakonec jsem díky ochotě a vstřícnosti paní poštmistrové, opět odcházel s úsměvem na tváři.


pro zajímavost jsem vyfotil místní kanál, který se
nachází přímo před poštou v nově zbudované místní komunikaci.

Cesta byla dlouhá, zpátky se mi hned nechtělo, a proto jsem příjmul pozvání na místní výstavu Kraslice v Kraslicích, která zde má dlouhou tradici. Jde již o 15. výstavu, kterou spolupořádá Městská knihovna Kraslice a Asociace malířek a malířů kraslic Libotenice.


15. výstava Kraslice v Kraslicích

Na výstavě byly ve skleněných vitrínách a slaměných košících  vystaveny exponáty velikonočních kraslic, zdobených tradičními technikami.


jedna z výstavních vitrín

Celou výstavu doprovázela prezentace zdobení velikonočních kraslic, perníčků, paličkování, drátování a vyrábění z kukuřičného šustí.


kraslice batikované voskem

Milým zpestřením celé akce byla poštovní přepážka s příležitostným razítkem, kterou jistě ocenili malí i velcí návštěvníci výstavy.


poštovní přepážka na výstavě,
kterou řídí poštmistrová paní Iva Vlčková (vlevo)

Tradiční příležitostná razítka mají zejména ve sváteční čas své kouzlo. I já to tak vnímám, a proto zde navazuji na poslední článek a přidávám několik dalších analogických pohlednic s letošním velikonočním razítkem. Jde ale především o suvenýry se známkami staršími 4 let, protože jsem se letos opět řídil motivem na razítku (kohout a kraslice). Motiv kohouta se na českých poštovních známkách objevil hned dvakrát, a to v roce 1999 jako vyšňořený kohout s pomlázkou pod křídlem ve výtvarném návrhu Karla Franty.



V roce 2001 vyšel v emisi Velikonoce motiv s pestrobarevným kohoutem, v pozadí se selkou s ošatkou kraslic. Poštovní známku výtvarně navrhla Zdenka Kabátová -  Táborská.



V roce 2006 to byla slepice s pomlázkou a malovaným vejcem, kterou opět výtvarně navrhl malíř Karel Franta.




A nakonec v roce 2011 velikonoční kuřátka v hnízdě od výtvarníků Libuše a Jaromíra Knotkových.



Na další varianty maxikaret se můžete podívat v galerii níže.




PK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...