pondělí 27. ledna 2014

Kdepak se nám toulal turista

Pokud bych použil název Pavlova loňského příspěvku „Poslední letošní Turista je z Prahy…“, tak by zněl název příspěvku: Poslední turista roku 2013 a první roku 2014 je z Prahy.
Vzhledem k tomu, že byl loňský rok poměrně bohatý na filatelistické výlety a já v rámci svých dovolených jezdil, kde se dalo a snažil se vytvořit nějaká pěkná CMka i celistvosti, nezbyla mi na konec roku žádná dovolená a tak jsem musel být v práci, kterou mám v Praze. V Praze je nejen blaze, ale i spousta turisticky atraktivních míst. Vyrazil jsem proto po konci pracovní doby po Praze s myšlenkou vytvořit CMka s turistou, který by Vás rád pozval na cestu skrze černobílou Prahu.  Nejde zde o narážku na národnostní menšiny, ale o maxikarty udělané z pohledů Prague in black and white od od fotografa Jaroslava Trnovského, jehož černobílé fotografie Prahy jsou naprosto úžasné.



Nejprve jsem však zamíříl na Žižkov, kde se nachází „kontroverzní“ stavba Žižkovského televizního vysílače. Stavba byla dokončena v roce 1992, podle projektu Ing. Arch. Václava Aulického a Dr. Ing. Jiřího Kozáka. Věž je situována v těsné blízkosti centra a je zároveň nejvyšší stavbou Prahy, jenž nabízí jedinečný pohled na hlavní město v rámci 360 stupňů. Zde vznikl první turista s turistickými razítky zachycujícími Žižkovskou věž a jedno z miminek od sochaře Davida Černého, také umístěných na věži.


Poštovní razítko, použité pro znehodnocení známky, je denním razítkem pošty Praha 33, která se nachází přibližně půl kilometru od Žižkovské věže na náměstí Jiřího z Poděbrad. V obrazové části razítka je vyobrazena dominanta naměstí, Kostel Nejsvětějšího srdce Páně od architekta Josipa Plečnika. Pro toto razítko jsem si také připravil již výše zmiňované pohledy Prahy - "Prague in black and white" a výplatní známku Růže nad Prahou. Sami můžete posoudit, zda-li se dílo zdařilo.




Na Silvestra se většina lidí připravuje na večer na oslavu konce roku a vítání roku nového. Ani já jsem nebyl výjimkou. Proto jsem s turistou vyrazil na Pražský hrad až na Nový rok. První maxikarta nového roku tak patří našemu stále putujícímu turistovi.


Závěrem bych za turistu i za sebe Vám všem, ač trošku opožděně, popřál vše nej do nového roku. PF 2014 !!
Zbyšek Veselý
-----------
V průběhu Zbyškova "pozdně" prosincového putování došlo i na návštěvu pražského Poštovního muzea, kde se používalo příležitostné razítko k založení muzea.


Zbyšek využil razítka s novým motivem, které navrhla Kateřina Přidalová, a vytvořil dalšího turistu, ale i maxikarty se známkami, které se vážou k samotnému muzeu.


PK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...